سلامت روان و درد های مزمن

نوشته شده توسط:ساناز ب | ۰ دیدگاه

علل دردهای مزمن

همه ما درجاتی از درد کوتاه مدت را تجربه کرده ایم. شاید شما هنگام دویدن مچ پا را پاره کرده اید، هنگام آشپزی انگشت خود را قطع کرده اید، یا هنگام جابه جایی اسباب و اثاث دست خود را کبود کرده اید. در حالی که درد ناشی از آسیب های معمول در یک دوره کوتاه فروکش می کند، درد حاد یا مزمن می تواند ماه ها یا حتی سال ها باقی بماند. این درد ممکن است یک احساس مداوم باشد که زندگی، روز و شب شما را به خود مشغول می کند.منبع

درک علت درد مزمن اولین گام در مدیریت آن و همچنین پریشانی عاطفی همراه است. در اینجا چند محرک رایج درد مداوم و چگونگی ارتباط آن ها با سلامت روان آورده شده است:

مشکلات کمر و گردن

از لغزش و زمین خوردن گرفته تا فرم ضعیف هنگام ورزش، بسیاری از حوادث می تواند منجر به آسیب گردن یا کمر و درد شود. انتخاب های سبک زندگی، مانند بی تحرکی، نیز می تواند خطر درد در این نواحی را به دلیل سفت شدن و ضعیف شدن آنها افزایش دهد. بین 60 تا 80 درصد از بزرگسالان در مقطعی از زندگی خود کمردرد را تجربه می کنند. گردن درد نیز یک مشکل گسترده است که 20 تا 70 درصد از بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد.

در موارد مزمن، این درد می تواند به طور خاص ناراحت کننده باشد و بر خلق و خوی و سلامت شما تاثیر بگذارد. تحقیقات نشان می دهد که ارتباط قوی بین درد گردن و کمر و افسردگی و اضطراب وجود دارد. اگر یک آسیب کمر منجر به درد شود که شما را در شب بیدار نگه می دارد، به عنوان مثال، کمبود خواب می تواند استرس شما را بالا ببرد. و سپس، به عنوان پاسخی به سطوح بالای استرس، گردن سفتی پیدا می کنید.

https://honarfardi.com/public-...

آرتروز

استئوآرتریت شایع ترین شکل آرتریت است و به دلیل شکستن غضروف بین استخوان های شما در طول زمان ایجاد می شود. آرتریت روماتوئید نیز شایع است. این یک وضعیت خود ایمنی است که منجر به التهاب اطراف مفاصل می شود. هر یک از این شرایط می تواند نتایج بسیار دردناکی داشته باشد. ممکن است متوجه درد سوزشی یا درد مبهم در نواحی مانند باسن یا زانو شوید. یا ممکن است در دستان خود احساس ضربه شدید و تورم داشته باشید.

https://www.cdc.gov/arthritis/basics/osteoarthritis.htm#:~:text=Osteoarthritis%20(OA)%20is%20the%20most,underlying%20bone%20begins%20to%20change.

در حالی که درد به خودی خود ناامیدکننده است، همچنین می تواند شما را از لذت بردن از سرگرمی های مورد علاقه خود منصرف کند و تحرک شما را در محل کار و خانه کاهش دهد. این به نوبه خود کیفیت زندگی شما را کاهش می دهد و سلامت روان شما را تحت تاثیر قرار می دهد. تحقیقات تایید می کند که اضطراب و افسردگی در بین افرادی که از آرتریت رنج می برند رایج است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...