معرفی غذاهای سالم و فوق العاده ارزان

نوشته شده توسط:ساناز ب | ۰ دیدگاه

لبنیات

1-  پنیر کلوچه ای

یک ظرف ۱۶ کیلویی پنیر معمولا کم تر از ۲ هزار تومان قیمت دارد، بنابراین گنجاندن آن در رژیم غذایی شما مقرون به صرفه و یک غذای بسیار سالم است.

پنیر کلم منبع خوبی از پروتئین است و به ازای هر ۱۰۰ گرم ۱۱.۶ گرم پروتئین تامین می کند که حدود ۲۳ درصد نیاز روزانه شما است و ممکن است به کنترل اشتها و حفظ وزن کمک کند.

علاوه بر این، حاوی مواد مغذی دیگری از جمله کلسیم و فسفر است که نقش مهمی در سلامت استخوان دارند.

شما می توانید از پنیر کلم به عنوان یک میان وعده خوش مزه لذت ببرید. این پنیر در ترکیب با میوه طعم خوبی دارد و اغلب به سالادها اضافه می شود.

2-  ماست

ماست مغذی و مقرون به صرفه است و در اکثر فروشگاه ها با قیمت 2 تا 3 دلار برای یک ظرف 32 اونسی (1 کیلوگرمی) یافت می شود.

تنها در یک فنجان (245 گرم) ماست، 8.5 گرم پروتئین و مقدار زیادی ویتامین B وجود دارد، به علاوه 23 درصد از نیاز روزانه شما به کلسیم، 19 درصد به فسفر و 13 درصد به روی است.

علاوه بر این، برخی از ماست ها منابع خوبی از پروبیوتیک ها هستند که باکتری های سالمی هستند که ممکن است برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشند.

https://fa.wikipedia.org/wiki/...

ماست وقتی با میوه یا آجیل ترکیب شود طعم بسیار خوبی دارد یا می توان آن را به اسموتی ها اضافه کرد. همچنین می توان آن را به صورت سس درست کرد و با غذاهای پخته شده ترکیب کرد.

3- شیر

شیر بسیار سالم و مقرون به صرفه است و قیمت هر گالن آن کمی بیش از 2 دلار است.

یک فنجان (249 گرم) شیر کامل مقدار قابل توجهی پروتئین، کلسیم، ویتامین های گروه B و فسفر را فراهم می کند. همچنین معمولاً با ویتامین D غنی شده است.

مصرف شیر و سایر محصولات لبنی به طور منظم ممکن است به پیشگیری از چندین بیماری مزمن از جمله پوکی استخوان، بیماری قلبی، دیابت، زوال عقل و برخی سرطان ها کمک کند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...