چگونه در محوطه دانشگاه خوب غذا بخوریم

نوشته شده توسط:ساناز ب | ۰ دیدگاه

1- دوباره به آنچه می نوشید فکر کنید.

از نوشیدن کالری اضافی در نوشابه های معمولی، آب میوه ها، انواع شیر پرچرب یا طعم دار، میوه پانچ، لیموناد، میلک شیک، چای شیرین، یا نوشیدنی های قهوه مخصوص خودداری کنید. بجای خامه، در قهوه یا چای خود بدون چربی، 1 درصد یا شیر سویا بخواهید. این تاکتیک کمک می کند تا کالری اضافه نشود. همچنین با سطوح ناپایدار قند خون مقابله می کند که برای مطالعه مفید نیستند.

2-  فعال بمانید.

به کلاس بروید، به یک باشگاه بدنسازی بپیوندید یا گروهی از دوستانتان را پیدا کنید تا شما را در قبال فعال ماندن مسئول بدانند. ورزش نه تنها به شما کمک می کند تا از دانشجوی سال اول 15 دوری کنید، بلکه ثابت شده است که سطح استرس را کاهش می دهد، خلق و خو را تقویت می کند و خواب را بهبود می بخشد.

3- به اندازه کافی بخوابید.

اکثر پزشکان حداقل هفت ساعت خواب در شب را توصیه می کنند. به گفته مؤسسه ملی سلامت، مطالعات نشان می‌دهند که ما در زمان کم خوابی بیشتر به سراغ میان وعده‌های ناسالم می‌رویم و کمتر برای ورزش انرژی مصرف می‌کنیم. سعی کنید تمام شب بیدار ماندن را عادت نکنید. در عوض، از قبل برنامه ریزی کنید و زمان زیادی را برای مطالعه برای امتحانات آینده اختصاص دهید. یک برنامه منظم قبل از خواب ایجاد کنید و برای سلامتی مطلوب، خواب را در اولویت قرار دهید.

4- کافئین را راحت مصرف کنید.

اواخر شب و صبح زود می تواند منجر به مصرف بیش از حد کافئین شود. اما کافئین بیش از حد می تواند باعث بی خوابی و سایر مشکلاتی شود که رژیم غذایی و سلامتی شما را خراب می کند. سعی کنید خود را به یک یا دو فنجان قهوه در روز محدود کنید و به یاد داشته باشید که کافئین به اشکال دیگری غیر از قهوه وجود دارد  مانند چای، نوشابه و شکلات.

https://en.wikipedia.org/wiki/...

5-  اعتدال را تمرین کنید.

خوب غذا خوردن و پرهیز از افزایش وزن به این معنی نیست که شما باید تمام خوراکی های مورد علاقه خود را کنار بگذارید. رژیم‌های غذایی برای دانشجویان هنوز هم می‌تواند شامل تکه‌هایی از پیتزا باشد  فقط حواستان به وعده‌های غذایی‌تان باشد و هنگام خوردن میان‌وعده‌های شیرین، غذاهای سرخ‌شده، و سایر ولذت‌ها اعتدال را رعایت کنید. اینکه هر از چند گاهی به خود اجازه دهید از یک خوراکی کوچک لذت ببرید، ممکن است به جلوگیری از پرخوری و سایر رفتارهای غذایی ناسالم کمک کند.

6-  چندوظیفه ای را به حداقل برسانید.

از سالن غذاخوری برای مطالعه، مطالعه یا کار روی پروژه های گروهی استفاده نکنید. خوردن در حالی که حواس شما پرت است، به طور اجتناب ناپذیری آگاهی شما را از آنچه و چقدر می خورید کاهش می دهد. الگوهای غذایی پریشان نیز توانایی شما را در تشخیص علائم گرسنگی و سیری بدنتان مهار می کند. آنها همچنین از لذت کامل غذایتان جلوگیری می کنند. در طول وعده غذایی خود معاشرت کنید، اما از ماندن بیش از حد لازم در سالن غذاخوری خودداری کنید. معطل ماندن برای مدت طولانی می تواند وسوسه ای برای ادامه غذا خوردن باشد.

7-  به بدن خود گوش دهید.

توجه داشته باشید که غذاها و نوشیدنی های مختلف چه احساسی در شما ایجاد می کنند. آزمایش کنید که چه چیزی، چگونه و چه زمانی می خورید. مراقب باشید که غذاهای مختلف چگونه بر خلق و خو، انرژی، خواب، هضم و تمرکز ذهنی شما تأثیر می گذارد. مهم است که نحوه تأثیرات غذا بر شما را، چه به صورت منفی و چه مثبت، پیگیری کنید و بر اساس آن تنظیم کنید.غذاهایی که سلامت مغز را بهبود می بخشند (از زبان متخصص تغذیه)

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...